Måndag

Lite trötta är vi allt efter denna, för oss, stora helg.

Mamman har ännu inte fullt ut tagit in gårdagens händelser.

Konsert. På konserthuset. Dottern i orkestern. Fantastiskt.

Hon är så nöjd dottern. Så glad över sin upplevelse. Och det är det absolut viktigaste. Att hon känner glädje och mår bra inuti.

Mamman plockar, ordnar och morgonpysslar och fäller en liten tår av glädje och tacksamhet.

Glädje över att få den stora gåvan att leva som vi gör och tacksamhet för dessa fina, fina barn. Tacksamhet och glädje över att få vara döttrarnas mamma.

Fin måndag till er.

Författare: Mamma

Fembarnsmamman är en blogg från vardagslivet hos en familj med fem barn. För vår familj är gemenskap viktigt, att leva nära och uppskatta livet utan att krångla till det. Vi har valt att leva långsamt och att ta oss tid att uppskatta de små tingen i livet och vardagen, för det är dessa stunder som utgör den största delen av våra liv.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.